Cím:
2625 Kóspallag, Kálvária utca 14.Klímakommunikáció
Napjainkban egyre nagyobb teret kap a klímapolitika, illetve a különböző klímapolitikai intézkedések, hiszen a világ egyre sürgetőbb megoldandó feladatai között tartjuk számon a klímaváltozást és ennek nyomán kialakuló változásokat.
Projektünk keretében vidéki és budapesti önkormányzatoknak tartottunk klímakommunikációs workshopot 10 alkalommal, 5-6 órában. A workshop interkatív, de szakember által vezetett formában valósult meg online módon Zoom programon keresztül. A workshop a brainstorming módszerre épült. A brainstorminggal kapcsolatban sokaknak az a tapasztalatuk, hogy kreatív, jópofa módszer, de igazából komolyabb eredményekre nem lehet vele jutni. Ez amiatt van, mert csak félig csinálják végig a folyamatot és benne rekednek a széttartó, divergens fázisban kihagyva a következőt, a konvergens fázist.
I. A probléma feltérképezése – „Mi is a probléma? Milyen ötleteink vannak?”
Mielőtt elkezdünk megoldásokról ötletelni, érdemes minél alaposabban megismerni az adott problémát. Milyen következmények származnak belőle? Miért nem változik semmi? Mely akadályokat kellene legyőznünk, hogy megoldáshoz jussunk? Ezen kérdések felderítésére tökéletes az elmetérkép és a problémahalászat módszer.
Tapasztalataink szerint a csoportmunkáknál illetve üzleti és egyéb ötletek kitalálásánál az egyik legnagyobb hiba, hogy a résztvevők hajlamosak azonnal kész megoldásokat gyártani. Ennek az a hátránya, hogy ezzel lezárják a kreatív folyamatot, „beleszeretnek” az ötletükbe és nehezen engedik azt el. Fontos kihangsúlyozni, hogy a brainstorming során a kész megoldásokat addig halogassuk, amíg csak lehet és használjuk ki a folyamatból eredő lendületet, inspirációt és kreativitást újabb és újabb ötletek kitalálásához. A probléma feltérképező szakasznál sem célunk megoldások keresése ehelyett a problémát bontjuk ki a lehető legrészletesebben.